Most średnicowy
Zaprojektowany przez A. Pstrokońskiego, zbudowany w latach
1921-1931. Podczas II wojny światowej zniszczony, odbudowany w latach
powojennych na obniżonych filarach wg projektu F. Szelągowskiego. W latach 60-tych dobudowano bliźniaczy most i
obecnie funkcjonują 4 tory (2 dla pociągów dalekobieżnych i 2 dla podmiejskich).
Most jest stalowy o konstrukcji kratowej, ma 5 przęseł i 445 metrów długości.
Lokalizacja: Wisła
Recykling filarów to u nas powszechna kwestia. Ale to dowód na gospodarność w owych czasach.
OdpowiedzUsuńWieżyczka z poprzedniego postu w "nieustającym" remoncie, a dla mostu chyba remont by się już przydał oby nie taki nieustający ... ;)
OdpowiedzUsuńRemont będzie szybki. Odmaluje się raz, dwa i szlus.
UsuńMimo 'przeciętnych' materiałów źródłowych, materiał fotograficzny zacny!
OdpowiedzUsuńZabawa w liczenie przejeżdżających nim wagonów, oglądanych np. ze Świętokrzyskiego albo znad Wisły, mogłaby być warszawskim odpowiednikiem zabawy w misie-patysie.
OdpowiedzUsuńjuż o tem pisałem u siebie, że wielce żal mi przedwojennego wyglądu przedwojennego mostu.
OdpowiedzUsuńale trudno, taki też nie jest zły :-)
Też mi żal przedwojennego, eleganckiego.
UsuńMaksymalnie widziałem 3 pociągi obok siebie na moście. Jest szansa na czarty?
OdpowiedzUsuńtak. trzy pociągi na moście spotkasz - czarty z krzaków wyskoczą, mówią ludowe podania.
UsuńTomi to nawet po nim chyba kawałek łaził :)
OdpowiedzUsuń