poniedziałek, 10 czerwca 2013

Most średnicowy

Zaprojektowany przez A. Pstrokońskiego, zbudowany w latach 1921-1931. Podczas II wojny światowej zniszczony, odbudowany w latach powojennych na obniżonych filarach wg projektu F. Szelągowskiego.  W latach 60-tych dobudowano bliźniaczy most i obecnie funkcjonują 4 tory (2 dla pociągów dalekobieżnych i 2 dla podmiejskich). Most jest stalowy o konstrukcji kratowej, ma 5 przęseł i 445 metrów długości.


Lokalizacja: Wisła













10 komentarzy:

  1. Recykling filarów to u nas powszechna kwestia. Ale to dowód na gospodarność w owych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieżyczka z poprzedniego postu w "nieustającym" remoncie, a dla mostu chyba remont by się już przydał oby nie taki nieustający ... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Remont będzie szybki. Odmaluje się raz, dwa i szlus.

      Usuń
  3. Mimo 'przeciętnych' materiałów źródłowych, materiał fotograficzny zacny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabawa w liczenie przejeżdżających nim wagonów, oglądanych np. ze Świętokrzyskiego albo znad Wisły, mogłaby być warszawskim odpowiednikiem zabawy w misie-patysie.

    OdpowiedzUsuń
  5. już o tem pisałem u siebie, że wielce żal mi przedwojennego wyglądu przedwojennego mostu.
    ale trudno, taki też nie jest zły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi żal przedwojennego, eleganckiego.

      Usuń
  6. Maksymalnie widziałem 3 pociągi obok siebie na moście. Jest szansa na czarty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak. trzy pociągi na moście spotkasz - czarty z krzaków wyskoczą, mówią ludowe podania.

      Usuń
  7. Tomi to nawet po nim chyba kawałek łaził :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...