piątek, 26 czerwca 2015

Warszawa Gdańska

Budynek obecnego dworca został zbudowany w latach 1958-1959 wg projektu S. Kallera. W 1968 roku był świadkiem przymusowego wyjazdu obywateli polskich, głównie Żydów, co zostało upamiętnione tablicą 30 lat później. Od lat 70. stacja Warszawa Gdańska zyskiwała charakter podmiejski, zlikwidowano część towarową (min. na terenie dawnych bocznic zbudowano Arkadię). W 1984 roku budynek dworca został zniszczony przez pożar, odbudowano go ze zmianami.

Lokalizacja: Śródmieście

Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście




Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście


Warszawa dworzec kolejowy gdański Śródmieście

8 komentarzy:

  1. Mieszane mam odczucia, pewnie jak większość towarzystwa, bo projekt super, wykonanie - no różne, ale okoliczności infrastrukturalne - jak to w PKP, czyli poniżej poziomu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to w PKP... na szczęście pozostały detale, ot cała świetność i chwała.

      Usuń
  2. Często korzystam z tego dworca, bo mam rodzinę w Legionowie. Właściwie trudno powiedzieć, że z dworca, raczej z peronu. Teraz, kiedy jeździ się, korzystając z warszawskich biletów MZK, omija się budynek z kasami i prosto z metra wchodzi się na peron.
    Arkadia, przynajmniej częściowo, zbudowana została na terenie działek, przydzielanych kiedyś rodzinom kolejarskim. Było tam zielono i jak to na działkach, rosły drzewa i krzewy owocowe, warzywa, kwiaty...
    Ciągnęły się one wzdłuż torów do samego ronda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba część działek jeszcze istnieje:) albo ich pozostałości...

      Usuń
  3. ładny budynek, czego w ogóle nie widać.
    w sensie: już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wizualnie niestety traci, szczególnie z daleka.

      Usuń
  4. Budynek zmienił się, także i wewnątrz. choć poczekalnia nie za dużo. Szkoda, że perony nie maja zadaszenia połączonego z budynkiem jak to w innych krajach bywa, gdzie pociąg wjeżdża wprost do budynku. Chyba mimo wszystko nadeszły lepsze czasy dla tego obiektu, a bliskość metra podnosi jego rangę.Całość jest zwarta i konkretna, może za mała ale faktycznie może wiele osób nie zagląda do wewnątrz. Kiedyś na górze były jakieś jadalnie i poczekalnia, dziś to komercyjna przestrzeń. Jako kilkuletnie dziecko pamiętam 68 rok "w tym miejscu" i zachowałam obrazy z tamtego czasu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy bardziej nie podobał mi się, jak był niższy. Niestety, wszelkie zabiegi architekta, żeby nie było to zwykłe pudło a ciekawy obiekt, dziś już można między bajki włożyć - krzykliwe, kolorowe reklamy instytucji się weń znajdujących (kebab i apteka - doskonałe zestawienie) oraz w ogóle otoczenie raczej nie działa na korzyść wizualną.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...